Morooo!

Joulu meni oikein hyvin! Aaton aattona mulla oli "kiire", mutta sitte tajusin, että eihän mulla oo enää mitään tekemistä! Olin kaikki joulujutut tehny jo! Se oli kiva huomata, sai rauhottua ja pelkästään nauttia! :) Illalla mentiin mun tätin luo jouluaterialle, sinne tuli äidin puolen tätit, serkut ja pappa. Millonkohan viimeksi on kaikki istunu saman pöydän ääressä yhtäaikaa? En muista. Siksi tämäki oli kiva. Harmi ku sisko ei päässy.. Ruuan jälkeen sitte vyöryin masu täynnä kohti kotia lepäämään.

Aattona heräsin mielettömän aikasin, katoin hetken joulupukin kuumalinjaa ja lähtiin äitin luo joulusaunaan. Oli ihanaa käyä pitkästä aikaa saunassa! Otin oikee kunnon löylyt! Jeah! Sitte lähtiin iskän luo joulupuurolle. MINÄ SAIN MANTELIN! Ekaa kertaa elämässäni! Oliko vähän siistiä! :p Pikkusisarukset hyppi pitkin seiniä ku kuusen alla oli lahjoja eikä tienny, että millon niitä saa aukasta.. :D Käytii sitte kattoo mummua palvelukodissa. Minä lähtiin matkaan potkurilla, en oo semmosellakaan pitkään aikaan kulkenu! Hyvin luisti :) Sitte mentii takas iskän luo ootteleen jouluruokaa. Pelailtiin pikkusiskon ja -veljen kanssa pelejä ja katottiin telkkarista jouluohjelmia. Lapset hypisteli kuusen alla lahjoja ja suunnitteli avausjärjestystä.. :) Jouluateria oli täyttävä ja maukas! Nami. Lapsille luvattiin, että sitte ku kaikki oli syöny ni ne sai avata yhet lahjat. Juuso lähti pöydästä ekana, sitte Netta, Minna, Iskä ja viimesenä minä :D Välittömästi ku sain sanottua "kiitos ruuasta" ni lapset syöksy lahjojen pariin :D Minäki siinä muutaman lahjan aukasin ja säästin loput kotia :)

Alkuillasta lähtiin sitte kotona pyörähtään, ottiin Äitin matkaan ja lähettii tätin luo. Sinne oli kuulemma pukki tulossa! Siellä koko perhe istu olohuoneessa sohvilla jännittyneinä, että millon se pukki tulee! Serkuista pienin kurkki ikkunasta innoissaan. Sitte se huomas, että PUKKI TULEE! Mikään ei oo niin jouluinen ja ihana näky ku se ku lapset oottaa ja näkee pukin! <3 Minä keskityin kuvaamiseen ni mua ei oikeen ehtiny jännittää.. ;) Pukki toi monta säkillistä lahjoja lapsosille!

Käytiin sitte illan päällle vielä Äitin kans hautausmaalla viemässä mummille kynttilät. Siellä oli niin kaunista! Niin paljon kynttilöitä! Lumituiskussa lähettiin sitte hiippaileen mun luo availeen lahjoja ja syömään voileipäkakkua! <3 Pakko myöntää, että ku oli päivän kattonu lasten intoa lahjojen suhteen ja nähny sen rajattoman uteliaisuuden pakettien sisältöön ja sen revittyjen lahjapaperien määrän, en minäkään voinu täysin hillitysti pakettejani avata! :D Mullekki tuli se lasten joulumieli, mutta vähän lievemmässä muodossa :D ihanaa!

Joulupäivänä olin (kuten suunnittelinki) yökkärit päällä pitkälle päivään asti! Katoin aamulla jouluohjelmia ja aamupalaksi söin voileipäkakkua.. hihhih.. :) Iltapäivällä Äiti tuli mun luo ja syötiin sen kans jouluateria. HUOM! Tämähän on siis jo kolmas jouluateria! Mun maha huutaa vielä tänäki päivänä nälkää, vaikka olisin vasta laittanu viimesen suupalan suuhun! Se ehti jo tottua siihen, että maha syyään/sullotaan täyteen ruokaa.. Mutta niin. Jouluruuan jälkeen oltiin ähkyssä. Laura tuli sitte illemmalla mun luo ja pelattiin peliä ja juteltiin. Kävin saattaan Lauran Kekeen ja lähtiin kotia nukkumaan! :)

Tapaninpäivänä en oikeesti tehny mitään. Kulkiin sohvan ja jääkaapin väliä ja katoin telkkua. Kyllä alko jo tuntuun päässä tuo monen päivän koomaaminen... :D Perjantaina ottiin sitte ittee niskasta ja se päivä meniki siivotessa, tiskatessa ja ruokaostoksilla. Illalla käytii Laukun ja Antun kans kattoo lempin tulvaa ja höpöteltiin. Eilen kävin Lauralla, sitte tulin kotia syömään ja lähettii Lauran kans taas kattoon lempin tulvaa! Niille ketä ei tiiä ni Lempi on venesatama Muhoksella. Siellä on uimaranta ja siellä nuoriso (ja vanhemmisto) viettää aikaa kesällä. Tuo on siis nuorten keksimä nimi tuo "Lempi". Virallinen nimi on venesatama.. mööh kuin tylsä nimi. Nojo, tänään sitte kävin juhliin Netta-siskon synttäreitä ja suunnittelin jo kolmatta päivää peseväni pyykkiä. En siis oo vieläkään saanu niitä pestyä.. Ja nyt suunnittelin, että ehkä mun pitäs siirtää sitä vielä huomiselle.. tai ylihuomiselle.. tai ens vuodelle.. no jaa saapa nähä  :D

Kirjotan myöhemmin vielä Uuden vuoden juttuja ja tämän vuoden summausta.

AIniiiiii! Joulupukki toi mulle mm. lahjakortin Kuukorentoon ni käyn huomenna ostaan enkelikortit sieltä ni laitan sitte tänne teille enkelten viestin uudelle vuodelle! :) Ja Juuso-veljeni oli saani megasiistin kummituspelin ni käyn huomenna ostaan itellekki semmosen! Se on se uus, missä ammutaan kummituksia seiniltä! :D

Nyt alan keksiin tekosyitä pyykkäyksen siirtämiseen ni katsellaan taas! <3