Moroo!

Vitsi mikä viikko ollu! Oon ollu ihan liekeissä! :D Koko viikon on ollu hyvät energiat paitsi perjantai-iltana kävi vähän matalammalla mutta muuten hyvät! Luovuus ei oo kukkinu ihan normaalisti; kaikki luova toiminta, mitä oon tällä viikolla tehny, on menny jollain tavalla pieleen..

Välihuomautus: en tiiä aistiiko Pomo aina ku alan kirjottaa blogia ku se nytki tuli syliin makaamaan heti ku avasin blogin :D

Nojo, asiaan.

Maanantaina oli Oulu-päivä. Kävin terapiassa ja sitte oli tukihenkilö-tapaaminen ja illaksi kotia. Päivä meni hyvin, oli hyvä fiilis ja sain paljon aikaan itekseni ja muille. Illalla olin normaalisti väsyny ku koko päivän oon ollu Oulussa (12 linkulla lähin ja 18 olin Muhoksella) ni ku kotia pääsee ni tekee mieli vaan olla. Tiistaina tein kouluhommia ja valmistauduin keskiviikon tapaamisiin. Siivosin ja illalla rauhotuin kisujen kaa sohvalle.

Keskiviikkona mulla oli koulutehtävän tiimoilta tapaaminen seukkarilla talouspäällikön ja kirkkoherran kanssa. Haastattelin heitä yhteen koulutehtävään. Aluksi jännitin haastattelua "Entä jos en tajua, mistä ne puhuu?, Entä jos en muista kotona enää mitään ja mun pitää nolona kysyä jälkeen päin kaikki uudestaan?", mutta haastattelussa kuitenki huomasin että homma sujuu. Kysyin kysymyksiä ja kirjotin vastaukset paperille. Hyvä mä! Tää päivä oli aikalailla vaan haastattelua ku 14 tapasin talouspäällikön ja 15.30 kirkkoherran. Välissä kävin kirjastossa kuluttamassa aikaa. 17 lähtiin haastattelusta kaupan kautta kotiin kirjottaan äkkiä koneelle haastattelut, jotta ei mikään ehtis häipyä muistista sillä aikaa.

Torstaina tein koulutehtäviä ja kävin kattoon ku abit lähti penkkarirekan kyytiin! En tiiä mikä siinä on, mutta joka vuosi sen jälkeen ku ite olin penkkarirekan kyydissä ni oon alkanu itkeen ku nään ton samaisen rekan! :D Olihan se kyllä mahtava fiilis olla siellä rekan lavalla! Ala-asteesta lähtien on nähny abirekat ja keränny niiden nakkelemia karkkeja ja sitte yhtäkkiä onki iso tyttö ja pääsee ite sen rekan kyytiin nakkeleen muille nameja! Se oli ihana päivä :) Kävelin siis kylälle ootteleen rekkojen lähtöä ja ku näin niiden tulevan ni alkoin itkeen. Haikean onnellisena huiskuttelin yli-iloisille abeille ja lähtiin meikit poskilla kauppaan. Hyvä abit!! <3 Kaupasta kävin ostaan aineita porkkanakuppikakkuja varten.  Tämä porkkanakuppikakku oli siis yks luova asia, mikä epäonnistu tällä viikolla. Laitoinki fb:kiin kuvan tuosta luomuksestani.. Hämmentävää oli kuitenki se, että tein nuo kakut ohjeen mukaan ja silti ne epäonnistu noin pahasti? :o Vitutti ihan vitusti ku ekaa kertaa leivoin jotain ei-suklaista ja siitä ei tullu mitään :( Loppu illan mökötin ku pikku tyttö! :D Ainii torstaina piti olla Irti Huumeista purkupalaveri (kaikki vapaaehtoiset tulee sinne raportoimaan omasta hommastaan), mutta se peruuntuki viime hetkellä. Seki ärsytti ku olin oottanu sitä ja suunnitellu päivän sen mukaan, mutta sitte se peruuntuki. Hmh. Päätin sitte alkaa leipoon niitä kuppikakkuja, mutta kerroinki jo miten se päätty...

Perjantaina käytii Äitin kaa Mustissa ja Mirrissä ja kirppiksellä. M&M:stä ostin kisuleille lelun, ruoka-alustan ja täyslihaa. Kirppikseltä mukaan tarttu paita ja kaulakoru. Je! :) Sitte tulin kotia aikomuksena yrittää edellispäivän leipomista uudestaan, mutta mua alkoki väsyttään ja otin päikkärit :D Heräsin siihen ku Äiti soitti ovikelloa, mutta olin vielä niin väsyny, että pyysin Äitiä alottaan leipomisjutut ni jaksaisin sitte ite tehä loput. Alku on aina hankala. Tällä kertaa vatkasin munat ja sokerin vaahdoksi (ohjeessa käskettiin vaan sekottaa) ja laitoin puoli desiä enempi jauhoja. Lisäksi laitoin kaks paperivuokaa päällekäin, ettei se taikina vaan leviä. Uunissa taikina kuitenki turpos ja vuoat levis uhkaavasti. Ne ei kuitenkaa levinny ihan pellille asti! Tuli niistä kuitenki leveempiä ku kuppikakkujen tulis olla.. Noh, ihan sama! Laitoin päällysen ja maistoin: NAM!

Lauantaina tiskasin ja siivosin, kävin hakeen pitsan ja söin sen ja illalla keskityin Putoukseen. Tää oli tämmönen lepi päivä. Tänään oon ehtiny syyä ja nähä Marisaa ja nyt kirjotan tätä. Mulla tekee hirveenä mieli juustonaksuja, mutta oon kyllä perseilly pitkin viikkoa millon mitäki herkkua ni en nyt tiiä kannattasko enää naksuja ostaa.. Ehkä mun herkkuperse saa mut kuitenki ylipuhuttua ja käyn ostaan sen pussin! :D Huomenna alkaa uus viikko ja sitte syyäänki vähän maltillisemmin! :) Seliseli..

Ainii se toinen luova epäonnistuminen! Tämänki tekkiin ohjeen mukaan, mutta lopputulos oli epäonnistunu. Tein pitkästä aikaa villasukkia. Olin puolessa välissä kantapäätä menossa ku hoksasin, että olin tehny sen väärin. Olis pitäny tehä vahvistettua kantapäätä, mutta olin tehny vaan ihan normin. Aattelin kuitenki, että koska nää on mun sukat ni tein sitte lopun sitä vahvistettua. Ei ne nätit oo, mutta ne on minulle ihan hyvät. Katoin ohjeesta kantapään supistamisen ja tein sen mukaan. Viimeset silmukat oli tehty ni katoin tätä mun luomusta. En tiiä ymmärtääkö tän selittämällä ku pitäs ehkä näyttää livenä se sukka.. Mutta jotenki olin tehny niin, että se kantapää oli "loppunu" ennen ku silmukat. Mulla on nyt siis liian pieni kantapää ja siinä jatkeena semmonen silmukkaläppä. WAT? Mun katseelle ei löydy sanoja ku katoin sitä mun sukkaa! Tein ohjeen mukaan ja silti siitä tuli outo. Hmhh. Ei mun kantapää mahu siihen outoon sukkaan! Pitäs purkaa se, mutta en uskalla. Entä jos en saakkaan silmukoita takas puikolle ja sitte se hajoaa koko sukka? Ehkä käyn viemässä sen alakerran Ritulle (askarteluliikkeen tätille) hämmästeltäväksi ja purettavaksi.. Mutta siis rehellisesti voin sanoa, että noudatin ohjetta 100% ja katoin sitä moneen kertaan kutomisen välissä! Silti se epäonnistu. Fuk. Outoa. No mutta ei siinä mittää, teen sen uudestaan. Muuten se passais mulle tommosena epäonnistuneena versionaki, mutta tosiaan se kantapää on niin pieni, että ei se mahtus ees vauvan jalkaan :D

Lisäksi oon alkanu tekeen uutta aarrekarttaa. En siis ole taantunu takas lapsuusleikkeihin vaan tämä "aikuisten aarrekartta" on semmonen ite tehty juliste/taulu, missä on omia suunnitelmia, haaveita, unelmia, tavoitteita yms. Leikkaan lehistä kuvia ja tekstejä, mitkä kuvaa mun unelmatulevaisuutta, liimaan ne kartongille ja laitan seinälle. Sitte sitä kattellaan päivittäin ja ne siinä mainitut asiat tapahtuu. Vanha kartta on siis jo suurimmaksi osaksi tapahtunu ni teen nyt päivitetyn version. Annan vanhan kartan kuitenki olla vielä seinällä, koska siinä on jotain, mitä ei ole vielä tapahtunu. Jos teillä on keräykseen meneviä lehtiä ni jos haluatte ni antakaa ne mulle! Mää leikkelen niistä aarrekarttamatskua itelleni! Kaikki lehet käy, missä on kuvia ja tekstiä. Tai no ei ihan kaikki.. ;D Olisin kiitollinen! :)

Jebou. Nyt musta tuntuu, että ehkä en käykkään ostaan sipsua.. Ehkä syön omista kaapeista jotain epäterveellistä.. :D Tai toisaalta tekis kyllä mieli.. No saa nähä, onhan tuo Siwa 22 asti auki ni ehtii mieltä vaihtaa vielä monesti! :D

Loppuun nostan vielä enkelikortin Sulle alkavaa viikkoa varten! Jotku on muuten kysyny, että miten nuo kortit toimii. Ne toimii niin, että nostan kortin ja pyydän samalla enkeleiltä viestiä blogin lukijoille/fb-kamuille. Sitte joku kortti "hyppii silmille" ja se on se enkelien valitsema viestikortti. Laitan viestin tähän ja Te luette sen. Kiinnittäkää huomiota teidän ajatuksiin samalla ku luette sen. Jos teille tulee mieleen joku teidän elämään liittyvä henkilö, tapahtuma, elämäntilanne, ongelma tai ihan mikä vaan ni enkelit on halunnu viestillään auttaa Teitä siinä asiassa. Se voi olla myös joku tulevisuuteen liittyvä juttu tai ohje teidän nykyhetkeä koskien. Makustelkaa viestiä, mitä ajatuksia herää, mihin tilanteeseen viesti sopii teidän elämässä jne. Olkaa myös rehellisiä itselle, joskus viesti voi osua arkaan paikkaan ja mieli haluaa kieltää ohjeen vastaanottamisen. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että enkelit haluaa sun tietävän heidän viestinsä, ohjeensa, sanomansa sitä arkaa paikkaa koskien. Lopulta on kuitenki teidän päätettävänä, otatteko viestin vastaan. Vähän ku kaveri sanois teille mielipiteensä, ohjeensa, neuvonsa, vinkkinsä tms jotain teidän elämää koskevaan juttuun. Te ite kuitenki päätätte, että toimitteko kaverin neuvon mukaan vaiko ette. Erotuksena tässä on se, että enkelit tietää teidän sielunsuunnitelman ja osaavat antaa luotettavampia vinkkejä ja neuvoja ku kaverit. Toivon kuitenki, että otatte viestin vastaan ja vaikka ette toimiskaan sen mukaisesti ni pitäkää se mielessä! :) Enkelit haluaa kuitenki vain ja ainoastaan hyvää teille, ne rakastaa sua semmosena ku oot ja haluavat auttaa! <3 Tulipa pikkunen enkelisaarna :D Mutta siinä on mun vastaus niille, ketkä on ihmetelly tätä enkeliviestijuttua. Ottakaa tai jättäkää :) Nyt viesti ja sitte pohtiin seuraavaa suupalaa!

*******************'

Viisaus

Tieto on opittua, viisaus puolestaan kumpuaa sisäisestä jumalallisuudestasi. Enkelisi opastavat sinua keskittymään tyyneen, hiljaiseen sisäisyyteesi ja kuuntelemaan sielusi viisautta. Tuolloin teet päätöksesi ja toimit äärettömän minäsi mukaisesti.

Viisauden myötä elämäsi saa aivan uuden näkökulman jännitysten ja pelkojen väistyessä pois mitättöminä elämän suurenmoisen kokonaiskuvan rinnalta. Kulje omaa elämänpolkuasi yhtenä Viisaista, niin kaikki arvostavat ja kunnioittavat sinua suuresti.

Voimalause: Kuuntelen viisauttani.

********************************

Kerron viestin itse toisin sanoin:

Sinussa on jo kaikki se tieto, mitä tarvitset. Sinun ei tarvitse etsiä sitä ulkopuoleltasi vaan kuuntele sisäistä viisauttasi, sydäntäsi, intuitiotasi. Toimi sydämesi äänen mukaan, vaikka se pelottaisikin. Sinä olet viisas ja rakkaudellinen, mitään pahaa ei tapahtu sydämesi tiellä. Esteet ja pelot on tehty voitettavaksi, sinä uskallat! Sydäntäsi kuunnellen elämänpolkusi valottuu ja näet sen selkeänä ja kirkkaana. Kun kuuntelet itseäsi, arvostat itseäsi, teet itse omia päätöksiäsi, rakastat itseäsi, muut huomaavat kirkkautesi ja he alkavat kunnioittaa sinua!

 

Olet ihana! <3

p.s. en ehkä jaksakaan lähtä ostaan sipsua vaikka haluaisinki.. :D On tää välillä vaikeeta olla nainen! :D