Hyvää kuuluu :)

Mullon tarkotuksena ollu jo muutaman päivän kääntää mun unirytmi toistepäin, mutta se ei onnistunukaan niin nopiaa ku aattelin. Viikonloppuna (pääsin pe aamuna töistä) valvotutti vielä aamuyöllä ni nyt su-ma yöstä lähtien oon yrittäny kääntää rytmiä... Noh.. Olin laittanu maanantaina 07.45 herätyksen (pakotin itteni nukkuun su joskus 23-00 aikoihin). En jaksanu vielä herätä ni torkutin jonku aikaa.. Sitte 11 päätin nousta, 2h torkuttamisen jälkeen :D Ja mulla on hälytys 5min välein.. Eilen menin sitte jo ennen 23 sänkyyn lukemaan ja laitoin klo 9 herätyksen.. "Nyt ainaki pitäs jaksaa nousta"... Heräsin sitte puol 1 maissa ku rekka kolisteli tuossa ikkunan alla.. Eli ei oo oikeen menny putkeen tämä... :D Mutta huomenna pitää olla jo 9 menossa ni jospa se sitte helpottus :) Toivottavasti herään...

 

Vaikka meniki tuo aamu vähän pitkäksi ni oon kuitenki saanu aikaan asioita! Heti ku pomppasin pystyyn ni menin suihkuun että heräisin :D Sitte söin aamupalaa samalla ku kävin netissä. Sitte lähtiin kirjastoon lainaan kirjoja opparia varten. Opparihommat oon suunnitellu ens kuulle, muttaku kirjastoki lomailee ni piti nyt jo käydä.. Pitää sitte muistaa käydä lainaan osa kirjoista uudelleen ku tuli taas vähän innostuttua.. En ehi kaikkia käydä läpi kuukauden aikana :D Mulle käy aina näin... Oon ku pikku lapsi ku mulla on syli täynnä kirjoja ja jotenki aina aattelen, että "kyllä mää nää ehin lukia!" Sitte kuukauden päästä palautan suurimman osan koskemattomana taikka sitte jatkan laina-aikaa monta kuukautta :D

Sitte kävin kaupassa ostaan jo osan Juhannusruuista (en tiiä onko yhdys sana). Suunnittelin, että Juhannuksena syön paljon ja juon vähän. Teen kunnon Juhannusaterian (edelleen en tiiä tuleeko yhteen)! Yritän välttää torstain ja varsinki perjantain kassajonoja ostamalla kaiken jo etukäteen ja vieläpä pienissä erissä ni ei tarvi jätesäkin kanssa lähtä kaupasta! Fiksua! Oli melko haastavaa saada kaikki kolme kassia pyörän kyytiin (1 kirjakassi ja 2 kauppakassia). Pääsin kuiteski kotia! Sitte söin.

Käytiin illalla Lauran ja Johannan kans tutkimusretkellä. Eka mentiin Toppeliuksen muistokivelle. Sitte hokattiin, että sinne mettään lähtee tie ni mentiin sinne. Laukku ja Jossu meni innossaan eeltä ja minä vinkuin perässä ku mua pelotti, että siellä on karhuja ja käärmeitä! Siellä oli joku asunu ku sieltä löyty puoliksi palanu talo ja pitkän heinikon seasta, siitä talon vierestä teltta! Ei siellä kovin siistiä ollu, että ei varmana muutamaan hetkeen oo kukaan siellä majaillu.. Mutta siinä oli kaunis laituri!

Seuraava tutkimuskohteemme oli Korkalovaara. Siellä istuttiin ja kateltiin maisemia! Jossu kävi siellä rinteen alhaalla, Laukku huito kepillä ja sitte kuvattiin Titanic-aiheinen musiikkivideo. Sitte mua alko pissattaan ni lähettiin pois :D Käytiin vielä kattoon Koivikossa lampaita ja sitte luovutettiin. Oli kivaa :)

Ainii! Mun naapurissa asuu semmonen mummeli, joka reissailee paljon. Tänään se tuli reissustaan ni autoin sitä kantaan tavaroita ylös. Oon ennenki auttanu sitä ja se on ollu tosi kiitollinen. Katottiin nyt muutama viikko sitte siellä riparilla diakonian tunnilla Yhteisvastuukeräykseen liittyviä videoita. Yks video (http://www.youtube.com/watch?v=6hVkX8SU_9M) jäi parhaiten mieleen. Siinä oli 100 -vuotias Helvi, joka oli tosi yksinäinen. Tuosta linkistä pääsee siihen videoon. Ni siellä tunnilla diakonissa-Leena puhu mm. siitä, kuin paljon iloa vanhukset saa pelkästään siitä, että niitä tervehditään! Ja kuin paljon niitä auttaa se, että esimerkiksi auttaa kauppakassien kanssa tai kesällä tarjoutuu leikkaamaan nurmikon! Nyt ku autoin tuota naapurin mummoa ni oli jotenki erilaista auttaa! Aikasemmin saattanu aatella, että "mullon kyllä hirvee kiire, mutta pitää kai sen kans jutella" ja nyt vaikka tulin nälkäsenä 3 kassin kanssa kylältä ni halusin auttaa. Sitte se lopuksi kiitteli paljon ja huikkas vielä ovensa raosta, että "jutellaan taas! :)"

Mutta kello alkaa olla sen verran, että kohta päivä vaihtuu jo huomiseen ja mun tosiaan pitää olla 8 tunnin päästä taas hereillä ninini voisin lopetella! Öitä! <3